Mit nézzünk ma a tévében? – Hétfő

Hát. Lehet köpködni a hátamra, sőt akár még meg is dobálhattok, mint egy bizonyos Hannibált, de ma a Duna tévé akkor is két olyan filmet szállít, ami mellett nem tudok elmenni szó nélkül. Nem láttam még egyiket sem, azonban annyira érdekesnek ígérkezik mindkettő, hogy mellettük esélytelenül indul krimi-hétfő, valóságsóder, kutyafüle, bármi. A Gyermekkorok (21.00) egy francia film, ahogy nézem, valószínűleg szkeccsfilm, melynek részeit hat, számomra ismeretlen, valószínűleg fiatal filmes készítette, a következő koncepcióra felfűzve: “Mindenki gyerekkorában van egy olyan fordulópont, ami egész későbbi életét befolyásolja, egy olyan esemény, vagy élmény, ami tudatosan vagy tudatalatt, meghatározóvá válik az egyén életében. A film hat jelentős filmrendező gyerekkorának ezt a meghatározó, a későbbi életművet is döntően befolyásoló eseményét mutatja be.
1. Titok az ajtó mögött (Fritz Lang), 2. Egy gyermek tekintete (Orson Welles), 3. Nyisd ki az ajtót! (Jacques Tati), 4. Egy pár cipő (Jean Renoir), 5. Rövid éjszaka (Alfred Hitchcock), 6. Születés (Ingmar Bergman).” Kiváló az ötlet, jó játéklehetőség, az eredményt meglátjuk – a film teljes megértéséhez nyilván nem árt tisztában lenni a fenti klasszikusok életművével, legalábbis azok idevonatkozó darabjaival (viszont, melyek is azok?), bár nyilván nélkülük is élvezhető alkotás lesz ez.

Nem kevésbé érdekes a másik film: A Pedersen elvtárs (23.05) egy norvég dráma – ez így önmagában elég. (Persze, kinek mire? – De akinek az elkapcsolásra, az úgysincs itt.) A film egy hatvanas években játszódó szerelmi történet, melyben az ördögi csábító egy átszellemült kommunista propagátor (a kép előterében) képében érkezik a norvég kisvárosba, ahol Pedersen úr ifjú gimnáziumi tanár, szerető feleséggel és csendes, békés jövőképpel. A 18-as karika azonban komoly drámát sejtet a továbbiakban…

Két alternatíva is akad azoknak, akik nem akarnak kockáztatni: a Keménykötésűekben (Viasat3, 21.15) három srác (Barry Pepper, Vin Diesel és Seth Green) elvesztik a maffia pénzét tartalmazó táskát, és az így adódó gázos helyzetből John Malkovich segítségével próbálnak kikeveredni. Ilyen vicces kis krimiszerűség, 2002-ből.

Vagy van A titkos ablak (FEM3, 22.10), amiben Johnny Depp egy sikeres író, aki egy eldugott hegyi házban alkot éppen, amikor egy furcsa idegen (John Turturro) töri rá az ajtót azzal, hogy Depp tőle lopta egyik sikeres regényének ötletét… A film thriller és szerintem jó, régebben többször lehetett látni itt-ott.

Kategória: Tévé | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.